Fotografia biznesowa sprawdza się w przypadku wykonywania sesji zdjęciowych na potrzeby stron www, czy też mediów społecznościowych, a więc jednym słowem reklamy. Biorąc pod uwagę sposób oddziaływania na klienta, można wyróżnić kilka rodzajów zdjęć biznesowych. Zobaczmy zatem, jak powinny wyglądać dobrej klasy foto firmowe, czy warto poddawać je retuszowi?
W przypadku zdjęć produktowych, zaliczanych do tzw. zdjęć biznesowych niezwykle ważne jest, aby były one wykonane na odpowiednio dobranym tle, pod określonym kątem i oświetleniem. Choć pozornie uważa się, że klient nie zwraca na nie uwagi, to od nich w duże mierze zależy to, w jaki sposób zakończy się proces sprzedażowy. Podobnie jak w kontaktach międzyludzkich podobnie w przypadku sprzedaży online pierwsze wrażenie to podstawa udanego handlu i obserwowania wzrostu przychodów ze sprzedaży nie tylko w okresach dużych wyprzedaży.
Dobre zdjęcie biznesowe wykorzystuje się do prezentacji możliwości sprzedażowych przedsiębiorstwa, umocnienia pozycji lidera czy też zapewnienia o wysokim poziomie obsługi. Pierwszym rodzajem fotografii biznesowych są portrety, służące przedstawieniu możliwości, kompetencji, otwartości na potrzeby klienta danej firmy. Idealne zrobiony portret biznesowy będzie nie tylko naturalny, ale też będzie podkreślał charakter i styl danej osoby, odpowiadając niejako na pytanie, czy warto skorzystać z usług danej firmy. Podobną funkcję pełnią zdjęcia siedzib firmy, czy też wspomnianej oferty produktowej.
Fotografia biznesowa powinna być wykonana perfekcyjnie zarówno jeśli chodzi o pierwszy jak i drugi plan. Niezwykle istotne jest nie tylko tło, światło, ale również przedmioty, które znajdą się w kadrze. Z tego względu wszelkie niedociągnięcia, estetyczne niuanse powinny być w miarę możliwości podciągnięte w programie graficznym, ale nie przerysowane. Chodzi o to, by wykonany retusz nie spowodował utraty naturalności zdjęcia.
Wróć do bloga